7 храни, с които ще намалите риска от Алцхаймер

Как да намалим риска от болестта на Алцхаймер?

Намалете риска болестта на Алцхаймер , като добавите следните 7 храни към списъка си за пазаруване. Научните изследвания установиха, че правенето на няколко прости промени при храните, които слагате в количката, може да намали риска с до 53%. Запасете се с тези мозъчни храни, за да започнете да се възползвате от предимствата още днес. Medos.bg Ви показва списък от храни, които са полезни за Вашият мозък и биха могли да намалят риска от болестта на Алцхаймер. Ето кои са те и колко пъти да ги приемаме:

Зелени листни зеленчуци

  • 6 порции седмично;

Когато изследователите разглеждат връзката на зелените листни зеленчуци с когнитивния спад и болестта на Алцхаймер , те са откриват, че хората, които ядат поне една до две порции на ден, имат драматично намаляване на темпа на спад. Всъщност, в сравнение с хората, които ядат по-малко зелени зеленчуци, те сякаш са с 11 години по-млади на възраст. Препоръката тук е да хапвате шест порции седмично, както и да се храните и с други зеленчуци по ваш избор всеки ден.

Други зеленчуци

  • Всеки ден;

Както и при диетите за отслабване и за подобряване на здравето на сърцето, и при диетата за мозъка зеленчуците са от изключително значение. Изследователите препоръчват да ядете салата и поне още един друг зеленчук всеки ден, за да намалите риска от Алцхаймер. Medos.bg напомня, че здравословното хранене не Ви предпазва само от Алцхаймер, а е полезно за целия организъм.

Горски плодове

  • Две порции седмично;

Изследователите откриват, че само две порции боровинки или ягоди на седмица са достатъчни, за да забавят когнитивния спад с две години и половина при жените. Всички видове плодове имат други ползи за здравето, но за здравето на мозъка, яденето на боровинки два пъти седмично е всичко, от което се нуждаете.

Цели зърна

  • Три порции на ден;

Целите зърна са ключов компонент в диетата за здрав мозък и за намаляването на рискът от болестта . Препоръчително е да ядете поне три порции на ден.

Ядки

  • 5 пъти седмично;

Ядките съдържат здравословни мазнини, фибри и антиоксиданти, а проучванията показват, че те могат да намалят нивата на лошия холестерол и да намалят възможността от сърдечни заболявания. Препоръчително е да ядете сурови ядки поне пет пъти на седмица.

Боб

Ако бобовите растения не са редовна част от вашата диета, те трябва да станат. Те да с високо съдържание на фибри и белтъчини, с ниско съдържание на калории и мазнини, и също така спомагат за поддържането на ума ви. Учените препоръчват да се храните с боб три пъти седмично, за да се намали рискът от болестта на Алцхаймер.

Вино

Болестта на Алцхаймер се характеризира с натрупването на определен вид протеин в мозъка, който може да образува топки с различни форми и размери. Тези топки се притискат към повърхността на нервните клетки в мозъка, което ги кара в крайна сметка да умрат. Едно проучване установява, че червеното вино може действително да промени формите на тези топки, като им попречи да се свържат и да се закрепят към нервните клетки. Учените препоръчват да пиете една чаша вино всеки ден.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *