Как да се справим с косопада

Косата безспорно е изключително важна за нашето самочувствие. Но знаехте ли, че тя също е отражение на нашето здраве? Дисбалансите в тялото могат да повлияят отрицателно на здравето и количеството на косата и да доведат до косопад.. Лекарският кабинет често е посещаван от жени, оплакващи се от косопад. Той може да е причинен от редица дисбаланси и хранителни дефицити. Много неща можете да промените в живота и диетата си, за да повлияете на качеството и на количеството на косата си.

На какво да обърнем внимание?

Първите три неща, които е добре да изследвате ако забележите косопад е щитовидната жлеза, нивата на желязото и на кръвната захар. Дисбаланса в което и да е от тези може значително да повлияе на растежа на косата.

Един от първите признаци на хипотиреодизъм, или намалена функция на щитовидната жлеза, е косопадът. Щитовидната жлеза е централната част на метаболизма ви, което оказва влияние върху движението на клетките в тялото ви. Когато функцията ѝ е намалена, метаболизмът се забавя и косопадът се ускорява. Много промени в храненето могат да спомогнат функцията на щитовидната жлеза и да подобрят вида на косата. Освен това, ако лекарят ви сметне, може да ви предпише медикаменти.

Второто нещо, на което трябва да обърнете внимание, е повишената кръвна захар и възпаление в тялото. Повишената кръвна захар е признак за инсулинова резистентност в тялото. Инсулиновата резистентност е преддиабетично състояние, което нарушава баланса на хормоните в тялото. В резултат хората често се чувстват по-уморени, качват тегло около корема и косата им изтънява. Освен това тази хормонална промяна повишава възпалението в тялото, което допълнително спомага за косопада.

Това състояние може да бъде преобърнато с промяна в начина на живот. Най-сигурният начин да подобрим баланса на хормоните е нискогликемичната и нисковъзпалителна диета.

Първо, справете се с възпалението в тялото като премахнете от диетата си прости въглехидрати, добавена захар, алкохол и млечни продукти. После обърнете внимание на нивата на захарта. Нискогликемичната диета е богата на фибри, здравословни мазнини и белтъчини, което подпомага храносмилането и усвояването а храната и по този начин предотвратява покачването на захарта и инсулина след хранене. Избирайте храни, богати на протеини като боб или леща. Добавете храни богати на фибри като зеленчуци и кафяв ориз. И накрая, уверете се, че във всяко хранене присъстват здравословни мазнини като маслини, ядки и авокадо. Това ще забави покачването на кръвната захар, ще ви накара да се чувствате сити за по-дълго и ще спре възпалението. Следователно хормоните ви ще са балансирани  и косата ви ще е в отлично състояние.

Как да подхраните косата си?

Трябва да подхраните косата си с правилните вещества. Желязото е от изключително значение за здравето на косата, а липсата му е честа причина за косопад. Най-добре изследвайте нивата му, ако губите много коса.

  • Биотинът е познат като витамина на косата. Той прави косъма по-силен, така че е по-малко вероятно да се скъса или да падне;
  • Дефицитът на витамин D е свързан с много здравословни проблеми, включително косопад. През зимата е много трудно да си го набавим, така че посъветвайте се с лекаря си дали имате нужда от добавка.

Много жени могат да използват също миноксидил, лекарство, което се нанася на скалпа два пъти дневно. Действието му е директно върху фоликула и доказано спомага растежа на косата.

Medos.bg напомня да не забравяте, че здравето на косата се влияе от здравето на тялото. Ако косата ви изтънява или имате косопад говорете с лекаря си и си направете кръвни изследвания, за да разберете каква е причината.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *