Какво да правим при подути крака?

Известно е, че подутите глезени и стъпала могат да причинят дискомфорт и болезненост. Това състояние се характеризира с натрупване на излишна течност в тъканите на тялото. Понякога подутите, чувствителни на допир области на краката могат да станат обширни и да нарушат двигателната функция. Има различни причини за това състояние, които трябва незабавно да бъдат диагностицирани от лекуващия лекар, тъй като някои отоци могат да показват развитието на сериозни заболявания. Сред най-честите причини за подуване на глезена и стъпалото според експертите са: 

  • ​​травма на глезена;
  • бременност;
  • застойна сърдечна недостатъчност;
  •  затлъстяване;
  • остеоартрит;
  • чернодробна цироза;
  • дълбока венозна тромбоза и др.

В допълнение към видимото увеличение на обема на краката, експертите отбелязват вторични симптоми на това състояние, които трябва да се вземат предвид при определяне на причините за подутите крайници. Някои от тези симптоми могат да включват високо кръвно налягане, подути ръце или китки, подути очи, наддаване на тегло, главоболие и др.

За да се намали тежестта на подуване на глезените и стъпалата, експертите препоръчват методите, описани по -долу.

Как да се справим с подутите крайници?

Medos.bg съобщава най-честите препоръки от лекари, които ще ни помогнат да се справим с подутите крайници.

  1. Намаляване на приема на сол. Известно е, че излишният прием на сол спомага за задържането на вода в тялото. В глезените и стъпалата често се натрупват прекомерни количества, причинявайки подуване. Важно е да се отбележи, че намаляването на приема на солени храни ще има положителен ефект върху здравето и на сърдечно-съдовата система.
  2. Масаж. Внимателното триене на подутите области може ефективно да намали тежестта на подуване в глезените и стъпалата, тъй като масажирането на областта подобрява кръвообращението и намалява риска от възпалителни реакции, които често са резултат от наранявания или навяхвания.
  3. Положението на краката. Повдигането на крайника над нивото на главата помага да се намали натрупването на течност в краката и глезените. Експертите препоръчват да поставите възглавница под долните крайници по време на сън.
  4. Йога. Както знаете, йога помага за нормализиране на метаболизма в организма, подобряване на хормоналните нива и кръвообращението. В допълнение, йога е ефективен начин за увеличаване на физическата активност, укрепване на мускулите и развитие на гъвкавост, което от своя страна може да облекчи симптомите на подуване на краката и глезените.
  5. Компресиране на коляното. Използването на специални прилепващи чорапи или чорапи до коляното може да намали натрупването на течност в краката и глезените. Експертите препоръчват да се обърне специално внимание на използването на такива чорапи от бременни жени.
  6. Магданоз. Според някои доклади магданозът има диуретичен ефект. Като добавите магданоз към ежедневната си диета, можете да увеличите естественото отделяне на урина и по този начин да намалите натрупването на излишна течност в тялото си.
  7. Физическа активност. Известно е, че упражненията могат да нормализират кръвообращението в тялото, като по този начин намалят натрупването на течности в долните крайници. Специалистите казват, че често поради лошо функциониране на сърдечно-съдовата система, ефективността на изпомпване на кръв от крайниците се намалява, което води до тяхното подуване. Ето защо редовното бягане или упражнения с крака, повдигнати над нивото на сърцето, са много важни за хората с подути крайници.
  8. Етерично масло от грейпфрут. Според някои доклади маслото от грейпфрут има противовъзпалителни свойства и може да се използва като добавка при лечението на подути крака. За да се постигне ефектът, експертите препоръчват да се добавят няколко капки от това масло към топла вана или да се втрие директно в подути области с крем.
  9. Солни вани. Извършването на солени бани за краката няколко пъти седмично, според много експерти, помага за намаляване на тежестта на отока, облекчаване на болката и дискомфорта.
  10. Глухарче. Активните вещества на глухарчето, като полифеноли, флавоноиди и калий, са в състояние да увеличат отделянето на урина, като по този начин измият излишната вода от тялото, преди тя да се натрупа в крайниците.
  11. Шипка. Плодовете на това растение имат силен диуретичен ефект. Освен това цветята и листата съдържат активни вещества с противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Следователно, добавките с шипки могат да помогнат за намаляване на тежестта на подутите крака и глезените.
  12. Пушене. Експертите казват, че пушенето нарушава функционирането на кръвоносната система и намалява ефективността на изпомпване на кръв от крайниците на тялото. Отказването от тютюнопушенето също намалява риска от затлъстяване, сърдечна недостатъчност, диабет и редица други причини за подуване на краката и глезените.
  13. Плуване. Плуването може да бъде ефективен начин за лечение на подуване на краката, тъй като това натоварва долните крайници и нормализира работата на сърдечно-съдовата система. Ако друга физическа активност, например бягане, не е възможна, плуването може да бъде по-подходяща физическа активност за хора с подуване на крайниците.
  14. Пиене на достатъчно количество вода. Балансираният прием на вода и храна, съдържаща сол, може да помогне за нормализиране на уринирането и нивата на течности в организма. Адекватният прием на вода също помага за премахване на токсините и подобряване на функционирането на различни системи на тялото.
  15. Магнезий. Известно е, че дефицитът на магнезий често се наблюдава при възрастни хора с инсулинова резистентност, метаболитен синдром, коронарна болест на сърцето и остеопороза. Освен това, според някои доклади, използването на хранителни добавки с магнезий има положителен ефект върху бъбречната функция при хора с хроничен оток. Експертите препоръчват към диетата да се добавят храни с високо съдържание на магнезий, като спанак , ядки , пълнозърнести храни , риба и  авокадо .

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *