4 храни за мозъка

Знаете, че здравословните храни могат да ви помогнат да поддържате теглото си под контрол. Но това не е единствената причина, поради която трябва да внимавате какво поставяте в устата си: Приемът на здравословни храни може да увеличи и мозъчната енергия.

Консумацията на здравословни и свежи храни поддържа не само здравето на тялото, но и здравето на ума и вашият мозък. Нито една храна не е единственият отговор, но трябва да се образовате, да четете етикетите и да избирате пресни плодове. Свежите плодове винаги ще подкрепят ума ви, защото те поддържат тялото ви, а всичко работи в унисон.

Medos.bg написа тази статитя с цел да научите кои храни да добавите във вашата чиния за по-добро здраве на мозъка. Ето кои са тези 4 храни :

Боровинки

Боровинките не са само добра съставка в кифличките – последните проучвания също показват, че те могат да помогнат за предпазването от промените в мозъка, свързани с възрастта, и дори болестта на Алцхаймер. Боровинките са пълни с антиоксиданти, които поддържат здравето на мозъка и цялостните когнитивни способности. 

  • Антиоксидантите предотвратяват стареенето, като унищожават свободните радикали, които причиняват по-голямата част от щетите в процеса на стареене;
  •  Натрупването на свободни радикали води до стареене на клетъчното ниво във всичките ви органи, включително и в мозъчните клетки. 

Затова Medos.bg съветва да консумирате по-често храни богати на антиоксиданти.

Черен шоколад

Онези, които обичат сладко, ще се зарадват. Няколко проучвания показват, че какаовите флаваноиди, които се откриват в тъмния шоколад, допринасят за подобряване на мисловните умения и при здрави възрастни, и при по-възрастни хора с леко когнитивно увреждане. Освен това е доказано, че:

  •  флаваноидите намаляват кръвното налягане и предотвратяват образуването на кръвни съсиреци;

Докато учените все още се опитват да разберат как флаваноидите засягат човешкия мозък, със сигурност няма да навреди да се яде по малко от време на време. Просто се уверете, че не ядете твърде много закупени от магазина тъмни шоколади, тъй като това може да доведе до наддаване на тегло. Какао флаванолът в неговата минимално обработена форма, като какао на прах, може би е най-добрият избор.

Ядки

Ядките са чудна храна пълна с протеини, витамини и минерали, а някои имат омега-3 мастни киселини, които са полезни за мозъка и сърцето. Омега-3 са част от мембраната на невроните и участват в сигнализирането. Те са необходими и за растежа на невроните и пластичността и дори могат да се борят промените в мозъка, свързани с възрастта. Тялото не произвежда омега-3 само – можете да ги получите само чрез диета. Орехите са чудесен източник на омега-3, но внимавайте с размера на порцията, тъй като ядките са с високо съдържание на калории.

Зелен чай

Зеленият чай на практика не е храна, но ще искате да започнете да го пиете, щом научите за ползите за мозъка. Изследване, публикувано през 2014 г., установява, че при здрави мъже екстрактите от зелен чай могат да подобрят връзките в мозъка, подобрявайки когнитивните способности, особено при задачите на работната памет. Плюс това, богатото съдържание на флавоноиди и антиоксиданти на зеления чай е чудесно за цялостното ви здраве.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *