Ходенето пеша не отстъпва на бягането

Ако сте от хората, които не обичат спорта, но все пак искате да се възползвате от благоприятните ефекти на кардиото, вървенето може да е вашето решение. Ходенето пеша е ниско интензивно и това кара много хора да смятат, че с него няма да постигнат същите резултати както с някоя по-интензивна тренировка. За щастие това не е вярно. Редица изследвания доказват, че ходенето пеша  не само подпомага здравето, но също така намалява стреса и подобрява настроението.

„Ходенето пеша всеки ден е полезно за мен“ – 6 причини да ходим всеки ден:

Ходенето пеша помага да предотвратите качването на тегло

То помага да изградите здрава мускулатура, да изгорите мазнините и да засилите метаболизма си. Колкото по-бързо крачите и колкото по-дълго го правите, толкова повече калории ще изгорите. Това обаче не означава, че можете да ядете каквото си поискате! За да отслабнете или да поддържате теглото си, трябва да следвате здравословна и балансирана диета.

Ходенето пеша намалява риска от рак

Разходката навън на слънце за най-малко 15 минути на ден дава на тялото ви достатъчно количество витамин D, от който се нуждае. При по-високи нива на витамин D, проучванията установяват, че хората имат по-дълги теломери (ДНК на края на клетките, която става по-малка всеки път, когато една клетка се дели). Изследване на Американското онкологично дружество установява, че жените, които ходят седем или повече часа седмично, имат 14% по-малък риск от рак на гърдата.

Ходенето пеша засилва имунната система

Умереното ходене пеша  между 30 и 45 минути всеки ден увеличава клетките на имунната система, които се намират в тялото. Изследванията показват, че няколко часа след физическа активност имунната система продължава да се подсилва, което има кумулативен ефект за предпазване от болести с течение на времето.

Облекчава стреса и подобрява настроението

Физическата активност, дори да е само разходка с умерена крачка освобождава ендорфини в тялото. Ако освен това решите да се разхождате навън, прекарването на време на чист въздух сред природата ще ви помогне да облекчите стреса и да повишите енергията си.

Изостря мозъчната функция

Според няколко проучвания аеробните упражнения подобряват здравето на мозъка и мисловните процеси. Едно проучване установява, че физическата активност преди тест спомогна за подобряване на времето за реакция при младите и цялостното представяне на стандартизирани тестове. Когнитивната функция сред възрастните също е значително подобрена. Освен това вървенето може да подобри функцията за паметта.

Ходенето пеша намалява риска от диабет

Вървенето с умерена крачка подпомага поддържането на постоянни нива на кръвната захар при хора с диабет от втори тип. Освен това намалява риска от диабет при мъже и жени с наднормено и нормално тегло.​

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *