Как да ядем картофи, за да отслабнем

Толкова дълго са ни повтаряли, че картофите са враг, когато става дума за поддържане на теглото, но днешните експерти предполагат, че това не е така. Оказва се, че те всъщност са доста хранителни и могат да помогнат за балансиране на кръвната захар, подобряване на настроението и съня ви и да ви помогнат да поддържате здравето на червата. Един картоф има 150 калории и е пълен с хранителни вещества като желязо, калций, магнезий и цинк, като помага на тялото да поддържа костната структура, силата, баланса и да произвежда и поддържа колаген. Нещо повече, те са богати на фибри, фитонутриенти, холин и също така са без мазнини.

Причината, поради която те се смятат за вредни има повече общо с гарнитурата и метода на приготвяне (сирене, заквасена сметана, олио за пържене, сол), отколкото със самия зеленчук. Картофите наистина могат да ви помогнат да отслабнете, защото тези въглехидрати с бавно освобождаване ви дават постоянна енергия, която може да спомогне за повишаване на серотонина, понижаване на апетита и подобряване на настроението ви. Така че, добре е да ги върнете обратно в диетата си, но трябва да го направите по правилния начин. Следвайте тези съвети:

Яжте картофите студени

Може да се изкушите да ги изпържите или печете, но помислете отново. Консумирането им студени ви помага да абсорбирате устойчивото нишесте, за да се чувствате сити по-дълго и да управлявате теглото си. За щастие има безброй рецепти за студена картофена салата, които можете да опитате и да намерите любимата ви комбинация от вкусове.

Винаги избирайте органични картофи

Тъй като са като малки гъби, те ще поглъщат пестициди и други вредни химикали, когато ги купувате от магазина. Опитайте винаги да купувате органични, за да сте сигурни, че получавате само необходимите хранителни вещества и оставяте зад себе си всички лоши неща.

Първо вижте рецептата

Някои сортове са по-подходящи за различни рецепти и готварски стилове, така че винаги вземайте под внимание вашата рецепта, когато правите своя избор. Червеникавокафявите картофи са с високо съдържание на антиоксиданти и са страхотни в салатите и супите, жълтите са подходящи за всяка рецепта, поради което те се считат за целеви избор, сините или лилавите са най-добри за варене, печене и запарване, а белите са с ниско съдържание на нишесте и са идеални за печене или огретен.

Кажете да на сладките картофи

Не забравяйте и за червения/оранжевия сорт. Сладките картофи са вкусни, когато са печени, пържени или дори използвани като основна съставка в пай, благодарение на естествената им сладост. Можете също така да експериментирате в кухнята и да изпробвате сладките във всякакви рецепти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *