Помогнете на мозъка си като промените само едно нещо в живота си

Лекарите често препоръчват дълъг списък от промени в начина на живот, които могат да предпазят мозъка от вредните ефекти от стареенето, деменцията и болестта на Алцхаймер. Модел, описан на последната конференция за Алцхаймер в Лондон през 2017 г., идентифицира девет промени в начина на живот, които биха могли да помогнат за предотвратяването на един от всеки три случая на болестта на Алцхаймер. Това е наистина впечатляващо, но как можем да се надяваме да се справим с толкова много промени в живота наведнъж? Трябва ли да започнете тази средиземноморска диета днес? Или трябва да опитате 8 часа сън тази нощ? Трябва ли най-накрая да се научите да медитирате, за да намалите стреса си? Очевидно имаме нужда от по-добра стратегия. Защо не започнете с една единствена промяна в начина си на живот, която има най-силен ефект – добавете повече аеробни упражнения в живота си.

Да тренираме ли?

Физическите тренировки са най-добрата промяна, която да направите за мозъка си, защото само тя може да произведе нови мозъчни клетки в частта на мозъка, която е важна за образуването на нови спомени, наречена хипокампус. Никоя друга промяна в начина на живот (напр. диета, намаляване на стреса, образование и т.н.) не правят това. Новите мозъчни клетки са важни, защото колкото повече мозъчни клетки произвеждате като възрастни, толкова по-добре мозъкът ви е способен да се бори със заболявания, които идват при вас в напреднала възраст.

Тренировките  са и единствената промяна в начина на живот, при която да усетите ефекта веднага, само след една сесия. Една сесия упражнения може да подобри настроението ви, да подобри фокуса ви и да подобри времето за реакция в рамките на минути и часове след тренировката. Тренировките действат незабавно и помагат за защита и укрепване на мозъка ви от уврежданя и заболяваня, които може да се появят с остаряването.

Възможно най-добрите упражнения за мозъка са аеробните – тези, които увеличават сърдечния ритъм. Ако не сте от хората, които тренират редовно, дори и една бърза разходка веднъж седмично ще ви помогне да се сдобиете с по-силен мозък. Тези, които вече тренират, е добре да се стараят да правят поне три аеробни тренировки на седмица (30 до 45 минути).

Но едно е да знаете, че упражненията са наистина добри за вашия мозък, а друго е наистина да започнете да тренирате или да увеличавате нивото на упражнения. Важно е да запомните, че тренирането не винаги означава да отидете във фитнеса. Ключът е да го направите забавено, практично и да го интегрирате в живота си. Ето няколко предложения от Medos.bg  как бързо и лесно да включите повече аеробни упражнения днес, като само промените някои дейности, които вече правите:

  • Направете малко кардио, докато чистите в стил мисис Даутфайър;
  • Използвайте стълбите веднъж на ден;
  • Когато излезете да свършите някоя задача, ходете бързо и енергично.;
  • Танцувайте вкъщи, сякаш никой не ви гледа.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *