4 храни, които ще предпазят очите ви

Искате ли да запазите зрението си в бъдеще? Можете да предпазите очите си от увреждане с антиоксиданти, които се срещат в тъмнозелените листни зеленчуци, жълтите чушки, тикви, сладки картофи и моркови. Забелязвате ли цветови модел? Последните изследвания показват, че консумирането на жълти, оранжеви и зелени зеленчуци за храна може да помогне за предотвратяване на свързаната с възрастта макулна дегенерация на очите, водеща причина за слепота. Разберете как всяка от тези храни подпомага здравето на очите.

Моркови

Морковите са храна известна със способността си да подобри зрението. Оранжевият цвят на морковите се дължи на високото съдържание на бета-каротин, който се метаболизира във витамин А, вещество в морковите, което помага да се подобри зрението (особено нощното виждане). Имайте предвид, че по време на храносмилането се освобождават по-малко от 5% от бета-каротин в суровите моркови. Можете да подобрите освобождаването до почти половината чрез разбиване на каша, готвене и добавяне на олио.

Сладки картофи

Чудили ли сте се някога защо сладките картофи имат такъв цвят? Каротеноидите, намиращи се в оранжевите плодове и зеленчуци, са отговорни за пигмента им. Благодарение на тези каротеноидни антиоксиданти, срещащи се в храни като сладки картофи, моркови и тикви, ние можем да изчистим свободните радикали, да подобрим зрението и да подсилим имунната си система.

Спанак

За да подхраните очите си, следвайте примера на Попай! Спанакът (и много други зелени храни) като храна е пълен с лутеин и зеаксантин, антиоксиданти, които предпазват ретините на очите от дегенерация на макулата, която идва с възрастта. Установено е също, че лутеинът спомага за намаляване на риска от катаракта на очите и свързаната с възрастта макулна дегенерация. Колкото по-тъмен е цветът, толкова по-голямо е съдържанието на лутеин. Помнете, че мазнините повишават абсорбцията на лутеин, така че не забравяйте да сотирате спанака и други зелени храни в малко зехтин. Други храни с лутеин и зеаксантин са: 

  • кейл,
  • ряпа,
  • синап,
  • тиква,
  • зелен грах, 
  • броколи.

Водорасли

Набавете си зеленините от морето! Свързаните с водораслите суперхрани като спирулина, хлорела и синьо-зелените водорасли имат хранителни вещества, които са полезни за очите. Подобно на повечето зелени растения, водораслите съдържат хлорофил. Хлорофилът наподобява структурата на съдържащия желязо хемоглобин в човешкото тяло и увеличава производството на кръвни клетки, подобрява оксигенацията, детоксикацията и циркулацията, като всичко това ви осигурява цялостно добро здраве и също така ви помага да защитите очите си. Не е нужно да се гмуркате, за да намерите тези водни изкушения, защото те се предлагат често като прах, който можете да добавите към вода, сок или зелен чай. Децата не трябва да приемат повече от 1 грам, а бременните и кърмещите жени трябва да говорят с лекаря си, преди да ги включат в диетата си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *