По-добро хранене, по-добър сън

Да обърнем внимание на храната си за по-добър и пълноценен сън

Ако често се въртите нощем и не можете да заспите, обърнете внимание на храната, която приемате. Определени храни могат да предизвикат лошо храносмилане, безсъние, киселини, дехидратация и газове – все фактори, които могат да причинят безпокойство нощем. Ако приемате храна прекалено скоро преди лягане, това може да наруши съня ви, затова е много важно да ядете достатъчно от правилните храни и да си дадете три часа между последния прием на храна и лягането. Ако искате да подобрите съня си с помощта на храната, започнете с тези храни и напитки.

Храни, богати на калий и магнезий

Бананите са не само вкусни и засищащи, но и пълни с калий и магнезий, които помагат на тялото да се отпусне. В точност, магнезият оказва влияние върху нервната система, като подтиска веществата, които я стимулират да функционира прекомерно. Минералът е отговорен и за синтеза на хормона Мелатонин. Именно този хормон, е отговорен за пристъпването на човешкото тяло към фаза сън. Бананите могат да се ядат самостоятелно, да се комбинират с препечена филийка с фъстъчено масло или може да си направите чай от кората на банана и да го пиете след вечеря.

Сок от вишни източник на мелатонин за по-добър сън

Сокът от вишни може да е кисел и често не много приятен за пиене, но тази напитка е богата на мелатонин – хормонът на съня, който отговаря за вашия вътрешен часовник. Ако ви е трудно да го пиете, смесете го с малко вода или сода, за да стане по-поносим. По този начин и ще се хидратирате повече. Ако предпочитате по-гъсти и кремообразни напитки, добавете соево мляко, което е естествен източник на триптофан. Може също така да изядете купа с вишни, въпреки че сокът е по-концентриран.

Семена чия съдържат и триптофан

Семената чия са популярна суперхрана и освен че са пълни с нутриенти, в същото време могат да подобрят качеството на съня ви. Пълни са с триптофан, който повишава нивата на невротрансмитера серотонин – „Хормонът на щастието“, така че само 30 грама от тези семена са достатъчни, за да се насладите на всичките им предимства. Недостигът на невротрансмитера, оказва силно влияние върху качеството на съня. Може да добавите чия към салатата си, да си приготвите чия пудинг или пък да ги сложите в смутито си. Добавете и един банан за още по-добър ефект.

Чай от лечебна дилянка

Коренът на лечебната дилянка, позната още като Валериана и често наричана „природен валиум“, доказано помaга за успокоение на нервите и облекчаване на тревогата и подобряване на съня. Чрез въздействието си върху нивата на GABA – гама аминобутирична киселина ( играе роля на успокоително за невроните в клетките). Можете да си направите чаша чай от лечебна дилянка с малко мед преди лягане, за да се насладите на естествените седативни ефекти на билката. Актът на пиене на топъл билков чай е релаксиращ сам по себе си, така че с чаша чай от лечебна дилянка преди лягане със сигурност няма да сгрешите.

„Верният път към здравето“

Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате! 

Следете нашия сайт, където екипът на “Medos.bg” , скоро ще ви запознае с още по темите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *