Упражнения за болка в гърба при бременност

През втората половина на бременността повечето жени се оплакват от болезненост в долната част на гърба. Най-често тя се причинява от физиологични промени в тялото и изчезва с промяна в положението на тялото и избора на удобна поза. Възпалителните и инфекциозните заболявания и обострянията на хроничните патологии също могат да провокират болезненост в гърба. За да установите причината за дискомфорта, не забравяйте да посетите лекар. Ако не са установени заболявания и болезнеността е резултат от увеличаване на натоварването на мускулите на гърба, тогава специална гимнастика ще помогне за отслабването на болката. Medos.bg ще ви представи упражнения за болки в гърба по време на бременност, които ще са ви от полза.

5 упражнения за отпускане на гърба по време на бременност

Упражнения за болка в гърба при бременност

 

  • Упражнение “Обратни завои”

Седнете на пода или дивана с кръстосани крака. Дръжте дясната си ръка напред и започнете бавно да я навивате зад гърба си и завъртете цялото си тяло след нея. Движете се, докато не почувствате леко мускулно разтягане. След това се върнете в изходна позиция и направете завой в другата посока. Докато правите гимнастика, дръжте гърба си изправен;

  • Упражнение “Детска поза”

Ппомага да отпуснете мускулите . Застанете на колене, поставете краката си на ширината на раменете и опирайте дланите си на пода. Оставяйки дланите си плоски на пода, спуснете дупето до петите. Коремът трябва да лежи между коленете, а мускулите на гърба трябва да бъдат разтегнати;

  •  “Котка назад”

Застанете на колене и опирайте дланите си на пода. Вдигнете плавно гърба си нагоре, извивайки го в полукръг. Задръжте тази позиция за 5 секунди, след това се отпуснете и повторете всичко отначало;

  • Упражнение “Обратен котешки гръб”

Станете на колене и опирайте дланите си на пода. Повдигнете главата нагоре и наведете гърба надолу. Задръжте тази позиция за 5 секунди;

  • Упражнение “Полет на птици”

Застанете отстрани на стената или се подпрете  на дивана, така че да можете да се задържите с една ръка. Задържайки с лявата ръка, повдигнете десния крак в хоризонтално положение. Задръжте в това положение за 5-10 секунди, след което повторете упражнението с другия крак. Това упражнение укрепва мускулите на гърба ви, прави ги по-силни.

Преди да решите да правите упражнения за облекчаване на болката в гръбначния стълб , не забравяйте да се консултирате с вашия лекар. Той ще оцени състоянието ви и ще определи приемливото ниво на стрес. Всички упражнения трябва да се изпълняват плавно, като се избягват резки движения и стриктно следва техниката на изпълнение.

Противопоказания за упражнения

Не във всички случаи на бременните жени им е позволено да спортуват. Забраненено е ако по време на бременност има заплаха от спонтанен аборт или преждевременно раждане, след спонтанен аборт, с повишен тонус на матката, с тежка токсикоза, промени в кръвното налягане, заболявания на гръбначния стълб и сърдечно-съдовата система.

Как можете да предотвратите болката по време на бременност?

По време на бременност болезнеността е резултат от увеличения стрес върху мускулите на гръбначния стълб. За да намалите стреса и да предотвратите болката, носете обувки с ниски токчета или токчета по-малко от 3 см, поставете възглавница под кръста , когато седите  и спите настрани с възглавница под корема, ако е необходимо. Има специални възглавници, които се използват по време на бременност.

При какви симптоми да потърсим лекар по време на бременност?

Болка в кръста през втората половина от бременността се появява поради движението на центъра на тежестта, отслабване на лигаментния апарат, подготовка на тялото за раждане. Въпреки това, болката в гръбначния стълб също може да бъде симптом на опасни заболявания или усложнения.

Трябва да потърсите медицинска помощ:

  • – когато се появи болезненост в горната част на гръбначния стълб и шията, която е придружена от повишено кръвно налягане, главоболие или замаяност;
  • – с намаляване на подвижността на раменните стави и изтръпване на пръстите;
  • – ако се появи болезненост в гръдния отдел на гръбначния стълб, която е придружена от болка в ребрата и сърцето;
  • – болезненост в кръста, която е придружена от изтръпване на крака;
  • – с болезнена болка, която не отшумява и не намалява с промяна в положението на тялото;
  • – болезненост, придружена от треска, поява на оток, болка при уриниране;
  • – с остри, интензивни, схващащи болки.

Преди раждане на бебе изпитвате не само голяма радост от очакването на бебе, но и голяма отговорност за здравето му. Едно от основните условия за благоприятен ход на бременността и раждането на здраво бебе е наблюдението от високопрофесионален акушер-гинеколог. За съжаление, броят на бременните жени с висок риск за майката и бебето расте.

Ето защо е важно да посетите лекар възможно най-рано. В ранните етапи на бременността акушер-гинекологът трябва да определи здравето на бъдещата майка и да проведе навреме скрининг тестове на плода. 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *