5 алкални храни, които да добавите към диетата си

Чудите ли се как да започнете да следвате алкална диета? Освен да се откажете от преработената храна, алкохола, млечните продукти и месото, можете да опитате да се храните с някои точно определени зеленчуци, за да извлечете максимума от този план. Тъй като основата на всяка добра диета е консумацията на изобилие от свежи зеленчуци, следващия път когато си правите голяма салата или търсите перфектната гарнитура, изберете от следните алкални храни:

Спанак

Спанакът е алкална храна, която може да се използва по редица начини, а освен това е богат на витамини A, C, и K. Това го прави чудесен избор, когато се опитвате да се храните алкално. Можете да го ядете суров в салата, блендиран на смути, сотиран с чесън и зехтин или дори пъхнат в омлета. Когато готвим със спанак, опциите са безкрайни.

Стрък целина

Целината е алкална храна, която има има редица ползи за здравето, което прави хрупкавия зеленчук подходящ за всяко време на деня. Целината подпомага храносмилането, тъй като е чудесен източник на фибри. Заради ниското си съдържание на калории и високото си съдържание на вода, целината е също много подходяща за междинните хранения, тъй като няма да наруши диетата ви. Целината е отличен източник на фитонутриенти и антиоксиданти и се смята, че има противовъзпалително действие.

Моркови

Освен че подобряват зрението, морковите могат да намалят холестерола и са пълни с бета каротин – антиоксидант,който може да подпомогне функцията на черния дроб. Можете да изпечете морковите на фурна, да ги направите на супа, дори да ги направите на туршия или просто да им се насладите така.

Тиквички

Тази алкална храна е още един чудесен източник на витамини и нутриенти, зелените тиквички са пълни с витамини C, B2, и B6. Смята се, че този универсален зеленчук е един от многото тъмнозелени зеленчуци, които могат да помогнат за предотвратяване на редица болести. Можете да си ги направите на „спагети“, ако имате преса или на палачинки, като само добавите яйце, пълнозърнесто брашно и подправки. Ако ви се хапва чипс, спестете си всичките тези мазнини и калории, като си направите домашен чипс от тиквички. Просто нарежете алкалния зеленчук на тънки колелца, добавете сол, чесън или лук на прах и ги опечете, докато станат хрукпави.

Броколи

Пълни с витамин C, витамин А, фибри, фолиева киселина и фитонутриенти, броколите се нареждат сред най-полезните зеленчуци. Ако харесвате неподправеният вкус на броколите, можете да си ги хапвате сурови или да ги запечете във фурната, докато станат хрупкави и ароматни и да ги поръсите със сирене и подправки. Ако търсите броколито с най-високо съдържание на каротеноиди, изберете това с най-дълбоките и богати цветове на розичките.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *