5 упражнения за болки в гърба

Все повече хора започват да страдат от болки в гърба, кръста, врата и раменете, а възрастовата граница на хората с подобен тип оплаквания пада рязко надолу и вече се срещат дори при подрастващите. Една от основните причини за тези болки е заседналият начин на живот, намаленото движение в ежедневието ни и седналата позиция, в която все повече хора работят.

Болките в гърба не бива да бъдат пренебрегвани

При продължителна болка, дори елементарните на пръв поглед оплаквания, могат да доведат до загуба на съня, липса на активност, повишаване на телесното тегло и дори до възникване на депресия.  Ако и вие се оплаквате от болки, то днес ще ви предложим няколко лесни и практични упражнения, които можете да правите вкъщи и те ще облекчат болката, схващанията и паренето, които изпитвате на моменти.

Цялата тренировка ще ви отнеме не повече от 5 минути на ден, но ще повлияе добре не само на тялото ви, но и на тонуса. Само след няколко седмици ще усетите разликата – тялото ви ще стане по-гъвкаво, стойката ви значително ще се подобри. Можете да правите петте упражнения сутрин преди работа, като така ще се отървете от схващанията, ако сте спали неудобно. Ако ги практикувате и вечер, е възможно напълно да се отървете от болките.

Ето ги и самите упражнения:

  1. Започваме с разтягане на врата. Седнете на пода с кръстосани крака, като поставете лявата си ръка върху дясната страна на главата и леко издърпайте главата в противоположна посока към лявото рамо. Стремете се да не повдигате рамото нагоре. Вдишайте и издишайте дълбоко 3 пъти, след което върнете главата в начална позиция и повторете същото упражнение с дясната ръка.
  2. Време е за упражнение за разтягане на долната част на гърба и седалището. Легнете на пода по гръб, задължително леко разкрачени, така че да са на нивото на раменете и ги свийте в колената, така че ходилата да са ви стъпили на пода. Сложете десния крак върху левия над коляното. Придърпайте левия крак към тялото като го придържате с ръце за задната част на бедрото. Задръжте в тази позиция за 3 дълбоки вдишвания, след което сменете крака.
  3. Сега ще освободим напрежението в гърба. Седнете със свити колене, като разположите левия крак върху десния. Поставете дясната ръка от външната страна на противоположното коляно. Изправете добре гърба и поставете другата ръка на пода зад вас. Внимателно завъртете тялото наляво, като водещи в случая са главата и торса. Задръжте в тази позиция за 3 дълбоки вдишвания, след което повторете упражнението на другата страна.
  4. Време е за упражнение за разтягане. Застанете на колене и протегнете ръцете напред. Поемете няколко дълбоки вдишвания, след което преместете ръце надясно, без да изменяте позицията на тялото (както сочат стрелките на часовника в 2 без 10). Заели тази позиция, отново вдишайте дълбоко и издишайте три пъти. След това, преместете горните крайници колкото се може по-назад и повторете вдишванията и издишванията три пъти.
  5. При всяка тренировка е важна релаксацията в нейния край. Легнете отново по гръб и издърпайте краката към гърдите си със сгънати колене. Отново вдишайте и издишайте три пъти.

Това са упражненията, които можете да правите в домашни условия и ще облекчат болките в гърба, кръста, врата и раменете.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *