9 подправки, с които да ускорите метаболизма си

Това, което ядете може да ви помогне да изгорите повече мазнини, дори и когато не правите нищо. Добавянето на определени съставки към ястията може да има термогенен ефект върху тялото ви (казано простичко, те карат тялото ви да използва повече енергия за преработване на храната, която ядете), приемайки тези подправки вие ще ускорите метаболизма си по такъв начин, че тялото ви да гори повече калории. Medos.bg Ви показва кои подправки да добавите към диетата си за да ускорите бързо метаболизма си.

Канела

Тази подправка помага за регулиране на кръвната захар чрез понижаване на нивата на гликозата. Добавете щипка-две канела към кафето или овесената каша сутрин, за да насърчите изгарянето на мазнини и по този начин да ускорите метаболизма си.

Синап

Ако смените майонезата във вашия сандвич с горчица, не само ще си спестите мазнини и калории, но може да изгорите повече калории през останалата част от деня! Горчицата може да ускори метаболизма ви с около 25%. Тъмният синап може да ускори метаболизма ви повече от светлия, така че не забравяйте това, когато избирате.

Лют червен пипер

Добавянето на подправки като кайен към храната може да спомогне за забързването на вашия метаболизъм. Това е така, защото тази подправка съдържа капсаицин, който „нагрява“ тялото ви и произвежда термогенен ефект. Опитайте да добавите лют сос към пуканки, зеленчуци или други ястия.

Джинджифил

Този пикантен корен може да помогне с подуването на корема. Можете да си направите чай от джинджифил, да го добавите във вода с лимон или да го използвате в различни ястия.

Кимион

Добавянето на тази подправка към вашата диета може да ви помогне да намалите телесните мазнини. В рандомизирано проучване на 88 жени със затлъстяване или с наднормено тегло, жените са разделени на две групи. Едната група добавя три грама кимион (около една чаена лъжичка) към киселото мляко на две хранения в продължение на три месеца. След 90 дни, жените в експерименталната група показват значително подобрение на теглото, ИТМ, обиколката на талията, а процентът на мазнини и на телесната мастна тъкан също са значително намалени. Те също така показват подобрени стойности за холестерол, триглицериди, LDL и повишен HDL. А хубавото на кимиона е, че може да се използва във всякакви рецепти.

Люти чушки

Тези чушки имат същия термогенен ефект като кайена. Химикалът, познат като капсаицин, е това, което прави чушките пикантни и което предизвиква термогенеза – процесът, чрез който клетките превръщат енергията в топлина. Това химично вещество ще накара тялото да се чувства топло, като същевременно използва енергия, което е точно това, което искате, когато сте в покой.

Карамфил

Тази подправка съдържа евгенол и може да помогне със затлъстяването и инсулиновата резистентност. Също така има противовъзпалителни ползи. Добавете карамфил и канела към любимия си чай, за да ускорите метаболизма.

Индийско орехче

Изследванията показват, че евгенолът, ароматен компонент в индийското орехче, може да потисне ензимите, които участват в метаболизма на глюкозата, като по този начин насърчава разграждането на мазнините. Изследванията свързват евгенола с намалени глюкозни нива, облекчавайки неблагоприятните ефекти на диабета.

Куркума

Тази подправка придобива популярност през последните години, благодарение на многото си ползи за здравето, включително противовъзпалителни свойства. Според изследванията върху куркумина, съставка в куркумата, той може да помогне за регулирането на възпалителната реакция на организма, нивата на кръвната захар, нивата на мазнините в кръвта и окисляването на мазнините.

Ето какви положителни ефекти ще се проявят при честа консумация на изброените подправки:

  • Понижаване нивата на глюкозата;
  • Разграждане на мазнини;
  • Помощ в борбата със затлъставянето;
  • Ускоряват вашия метаболизъм;
  • Помагат при подуване на корема.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *