Храната и кожата

Въпреки че правилната грижа за кожата е от изключително значение, ако искате да изглеждате и да се чувствате добре, трябва да започнете отвътре. Ако пиете много вода, ядете много свежи плодове и зеленчуци, наспивате се и тренирате често, ще сте здрави и ще имате сияйна кожа. Ако се чудите кои храни да избягвате, за да запазите младия вид на кожата си, консултирайте се с нашия списък.

Medos.bg Ви преставя списък от шест храни и напитки, които да извадите от вашето дневно меню. Много проучвания показват , че състаряват кожата и са не здрав

ословни. Ето кои са те:

Макиато и лате

Средно долче лате с канела звучи като добър старт на деня, нали? Помислете пак. То съдържа 40 грама захар. А как ви се струва едно следобедно фрапучино? Честото пиене на лате с цели 85 грама захар ви състарява. Този навик също насърчава т. нар. крайни продукти на напредналата гликация, които водят до :

  • увреждане на колагена и еластина 

протеините, които поддържат кожата млада и стегната. Крайните продукти на напредналата гликация са нещо нормално, но се превръщат в проблем, когато приемът на захар се повиши значително;

  •  оксидативен стрес и възпаление

Тогава свободните радикали са надвишили защитните антиоксиданти. Този процес може да създаде още повече крайни продукти на напредналата гликация – порочен кръг за кожата. Когато си поръчвате лате другия път, помислете за вредата, която може то да нанесе на кожата ви. Продукти, съдържащи голямо количество въглехидрати ви състаряват.

Червено месо

Крайните продукти на напредналата гликация съществуват и в храната. Животинският протеин с високо съдържание на мазнини е огромен източник на крайни продукти на напредналата гликация и може да увеличи възпалението и оксидативния стрес, подобно на въглехидратите. Най-много се съдържат в телешкото. Освен това, ако гриловате или пържете месото,това ще доведе до образуването на още повече крайни продукти на напредналата гликация. За да избегнете това, мариновайте месото в лимон или оцет преди да го изпечете или променете начина, по който го приготвяте, ако не можете да го спрете. Червеното месо е нездравословно за целият ви организъм ако го употребявате често.

Супи, сосове и дресинги

Те са тайни източници на захар. Това че една храна няма сладък вкус не означава, че не е нужно да проверите на етикета преди да купите. Дори тези, които изглеждат здравословни, могат да съдържат повече въглехидрати от шепа шоколад. За жалост, спирането на очевидните източници на захар като зърнени закуски е само част от решението. Следете за количеството захар във всяка храна,която купувате. Резултатите ще ви изненадат. По-високите нива на захар ви състаряват. Хроничното покачване на кръвната захар ощетява колагена и еластина, а това се отразява много лошо на кожата. След честа употреба на нездравословни храни кожата добива състарен вид.

Пакетирани храни

Голямо количество крайни продукти на напредналата гликация идва също от консумацията на крекери, чипс и бисквити. Употребата на съставки като масло, олио и/или сирене в хранителния продукт и сухата му топлинна обработка са перфектната рецепта за създаване на особено много крайни продукти на напредналата гликация. Честата консумация на преработени храни с транс мазнини, много захар, холестерол и сол може да ви причини много проблеми. Видът на кожата може да е отражение на риска от сърдечно-съдови заболявания, тъй като тези храни са изключително вредни за здравето. Пакетираната преработена храна може да се отрази зле на кръвната захар и кръвното налягане и да предизвика хронично възпаление и оксидативен стрес, така че направете си услуга и ги избягвайте.

Алкохол

Обикновено асоциираме алкохола със здравето на черния дроб, но изследванията показват, че той може да бъде пагубен и за деликатната ни кожа. Когато алкохолът се метаболизира, производството на свободни радикали се покачва. Това е проблем, защото може да доведе до оксидативно увреждане на кожата. По-малкото антиоксиданти, концентрирани в кожата, означава, че тя не е толкова добре защитена от UV лъчите. Така рискът от изгаряне е по-висок, а изгарянето преждевременно състарява кожата. Ако не искате да спирате да се наслаждавате на алкохолните напитки, можете да контраатакувате оксидантите с антиоксиданти. Яжте повече свежи плодове, салати и печени зеленчуци.

Масло и маргарин

Преди да намажете храната си с масло или маргарин трябва да знаете, че честата консумация на наситени мазнини се асоциира с повече бръчки. Всъщност ако трябва да направим сравнение, мазнините като маргарина съдържат най-много крайни продукти на напредналата гликация. Ако искате да предотвратите преждевременното стареене, избягвайте маслото.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *