5 начина да избегнете болка в гърба

“До болка познато”

Много хора знаят това състояние – когато има болка в гърба, болка в кръста, всяко движение причинява болка или “стрелкане“. Не се завъртате, не се навеждате, не изправяте. Всички тези симптоми могат да бъдат причина за различни заболявания. Само невролог, след сериозен преглед, може да каже какво се е случило – нараняване или последици от вдигане на тежести или резултат от сън в неудобна поза. Впрочем боли не само долната част на гърба. Много често изпитваме болка в шийния отдел на гръбначния стълб или се прищипва нерв в гръдната област. Във всеки случай, ако имате болки в гръбнака, Medos.bg ви съветва да посетите Вашия лекар. 

Прости съвети, които ще ви помогнат да поддържате гърба си в работещо състояние:

  1. Движете се възможно най-много. Заседналият начин на живот е враг на гръбначния стълб. Прешлените и междупрешленните дискове трябва да се тренират и да се затоплят по-често;
  2. Изградете мускулите си. Гръбнакът се поддържа от мускули, което означава, че те трябва да бъдат силни и тренирани, за да си вършат добре работата. Много хора смятат, че трябва да се правят упражнения само за мускулите на гърба. Всъщност, за да бъдат мускулите на гърба ви здрави, трябва добре да “напомпате“ коремните си мускули, така че да го държат и да не му позволяват да се огъва твърде много. Мускулатурата на ръцете, гърдите и краката също са важни за поддържане на гръбначния стълб. Инструктор ще ви помогне да изберете правилните упражнения или тежест на симулаторите;
  3. Разтягане. Мускулите се нуждаят не само от тренировки, но и от разтягане. Йога е чудесен вариант. А гимнастиката по пилатес обикновено е набор от упражнения, специално разработени за мускулатурата на гръбнака. Плуването също разтяга гръбнака добре;
  4. Внимавайте за стойката си. Колкото повече се огъваме, толкова по-трудно е за гръбначния стълб, така че разтворете “крилата” си. И също така е много важно да вдигате правилно тежки предмети – в този момент не се навеждайте от кръста, а сгънете коленете и дръжте гърба изправен;
  5. Внимавайте за теглото си. Излишното тегло е допълнително натоварване на гръбначния стълб.

Важно! Особено за жени. Ако често ви боли гърба, не носете високи токчета. Те увеличават натиска върху долната част на гръбнака, причинявайки болка.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *