2 лесни упражнения при болка в раменете

Болка в раменете? Трудно и болезнено ли е да вдигнете ръката си нагоре? Усещате скованост? Тогава тази статия ще ви бъде полезна!

Виновникът за проблем с раменете може да бъде трапецовидният мускул или по-скоро долната му част. Долната част на трапецовидния мускул е прикрепена с единия край към гръдните прешлени точно под лопатката, а другата към вътрешния ръб на лопатката. За нас са важни няколко негови функции, а именно поддържане на стойката чрез удължаване на гръдния кош на гръбначния стълб, участие в повдигане и отвличане на ръката.

Когато този мускул е засегнат, се появява болка в раменете в предната и / или задната част, между лопатките и „под лопатката“. Трудности като повдигане и отвличане на ръката, както и болка при разширение на гръдния отдел на гръбначния стълб.

Когато долната част на мускула отслабне и загуби тонуса си, горната част се претоварва. Има усещане за напрежение в раменете, врата ви боли и се втвърдява, а подвижността на раменете е значително нарушена. Често чувствате главоболие и напрежение. Съществуват редица прости упражнения, които могат да укрепят отслабената  част на гърба и да премахнат болезнените усещания за скованост на врата и раменете.

Medos.bg Ви представя две прости, но ефективни упражнения, с които ще намалите болката и ще премахнете напрежението. Единственото, което ви трябва е топка за тенис.

Нека първо да загреем с топка за тенис

2 лесни упражнения при болка в раменетеНека започнем със загрявката. Вземете топка за тенис. Ще масажираме мускулите на гърба и раменете с нея. Като начало ще направите масажа прикрепени за стената. Фиксираме топката в областта на долния трапец, прехвърляме телесното тегло върху топката и започваме да масажираме раменете и целия гръб под различни ъгли, нагоре и надолу, в страни. Първоначално ще почувствате болка и неприятни усещания в определени области на мускула, но постепенно мускулът ще започне да се възстановява и ще почувствате, че болката започва да изчезва.

Същото упражнение може да се прави и в легнало положение, но само след като спрете да усещате болката от топката, докато стоите. За да започнете, просто легнете с топката под гърба си и изчакайте болката да отшуми за няколко минути. След това можете да започнете да правите малки движения в едната и другата посока. След това сменете позицията, поставете топката по-високо. Трябва да масажирате, докато болката в долния и средния трапец изчезне. Важно е да се разбере, че това няма да се случи за една нощ. Може да ви отнеме около месец, за да премахнете напълно всички болкови точки. След масажа започваме да укрепваме и мускулатурата.

След загряването започваме да тренираме долния трапецовиден мускул.

Упражнение номер 1

Ние кръстосваме ръце в задната част на главата. В това положение ние разтваряме лактите отстрани. Така че лопатките се докосват. И в това положение, където те са възможно най-близо започваме да събираме и разделяме лопатките, усещайки напрежението в областта на долната част на трапеца. Изпълняваме 2 серии по 10 повторения. Правим упражнението бавно, така че мускулите да се напрягат максимално по време на движение. Опитваме се да предпазим раменете от повдигане по време на упражнението. Трябва да почувствате напрежение в долната част на трапеца.

Упражнение номер 2

Лягаме по корем, изпъваме ръце напред и ги разтваряме леко в страни, около 45 градуса. Вдигаме палците нагоре. Главата докосва пода с челото. Вдигаме ръце и ги задържаме в това положение, давайки статично натоварване на мускула. 2-3 серии по 20 секунди. Почиваме 30 секунди между тях.

Тези две упражнения, които Ви показахме са прости, но ефективни, могат да се правят у дома и не се изискват тежести, екипировка и уреди.

За повече упражнения прочетете и други статии от Medos.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *