Болка във врата – Самомасаж

Самомасаж при главоболие и болка във врата

Предупреждение: има противопоказания за самомасаж на шийния отдел на гръбначния стълб.

Преди да следвате препоръките, консултирайте се с вашия лекар.

В повечето случаи болката в шийния отдел на гръбначния стълб и свързаните с тях главоболия могат да бъдат премахнати или значително намалени със самомасаж на главата, врата и шийно-ключичната зона.

При желание самомасаж може да се извършва вкъщи, без да се прибягва до помощта на специалист. По време на самомасаж се използва само силата на ръцете (без крака и тяло), което прави натиска по-малко силен и драстично намалява риска от нараняване.

Масажните движения трябва да отпускат врата, така че те се извършват плавно и бавно. Осигурете удобно положение за главата и врата.

Най-удобно е да се масажира, когато главата опира с тила върху възглавница или се опира на стената заедно с гърба. В същото време те се отпускат, това ви позволява да работите с по-дълбоки слоеве тъкан.

Последователността на масажните движения не е догма.

Авторът се ръководи от голямото удобство за увеличаване на силата и обхвата на движение по време на самомасаж. Затова трябва да започнете с по-слаби и по-тънки мускули.

Как се извършва самомасаж?

При самомасаж се прилагат няколко основни техники:

  • поглаждане
  • изтискване
  • размачкване
  • вибрации
  • ударни похвати

Уводна част от самомасажа: лицеви и дъвкателни мускули

Класическите трикове: поглаждане и изстискване, могат да бъдат пропуснати.

Започнете с леки движения за месене на челната област.

Палмарната повърхност на крайните фаланги на пръстите, по-често показалеца, средния и безименния, трябва да бъдат плътно прикрепени към главата. Палците се използват за опора – те образуват ос, около която се извършва въртене. За да си представите темпото и амплитудата – препоръчва се да имитирате движенията на ръката, когато миете зъбите, но ги правите два пъти по-бавно.

Затова трябва да обработите челните зони отвътре навън. Движенията (3-7 на брой) се извършват по-ниско и по-ниско, леко припокривайки се с предишните. Разместване на пръстите на малки „стъпки“: „стъпка“ – изместване – „стъпка“ – изместване …

След това се извършват масажни движения върху страничната част на челото – на мястото на прикрепването им към костите на черепа често се откриват болезнени точки в горната част. За да добиете представа за техния размер, приложете ръце към слепоочията си и направете дъвкателни движения-може да усетите болка. Слепоочните дъвкателни мускули са много по-големи, отколкото ви се струва. Ако под пръстите има болка – трябва да се забавите, масажирайте  за по-дълго време. Когато правите самомасаж трябва да преминавате отпред назад, отгоре надолу. Когато масажирате кожата на челото и темпоралните зони, опитайте се да не го разтягате – това може да провокира появата на бръчки в бъдеще.

Разсейваме болката. Самомасаж на скалпа

На следващо място, можете да обърнете малко внимание на скалпа.. В средата, между челната и тилната област на черепа, е разположена плоча от фиброзна тъкан – сухожилен “шлем”. Космената част обаче е богата на нервни окончания, ефектите върху нея имат ефект върху съседните тъкани следователно и върху болката. В същото време зоната на контакт на пръстите с кожата трябва да бъде минимална (пръстите „между косата“), плъзгането не е позволено, за промяна на масажираната зона – пръстите трябва да се повдигат и преместват.

Самомасаж може да се извършва интензивно, едновременно с всичките пет пръста на всяка ръка стига да не предизвиква силна болка.

От главата до врата. Масажирайте областта на шията към тилната област.

Най-критичната област е мястото където те се прикрепват с шийния гръбначен стълб и раменния пояс към тилната кост. Най-често срещаната болка е там.

Размачкването на тази зона също се извършва в посока отвътре навън, бавно и плавно, с търсене на „проблемни“( с болка) зони и въздействие върху тях. Въпреки факта, че близо до границата на мускулите има точка на гръбначната артерия, която се огъва и отива отпред в черепната кухина през foramen magnum, е доста трудно да се нарани по време на самомасаж.

Бавните движения на разтягане са много удобни, когато повдиганията на палеца опират върху страничните повърхности на врата и II-V пръсти, свързани заедно, се движат от средната линия навън. Скоростта е около 1 см / сек. Ако има болка или уплътнена зона под пръстите – обърнете внимание на това – месете бавно и упорито, докато стане неразличима от близките тъкани.

„Тежка артилерия“. Самомасаж на трапецовидния мускул

Болка във врата - СамомасажСъщият подход за самомасаж на врата: – горната част на трапеца – най-повърхностно разположен слой там също често се усеща силна болка.

Самият трапец е подобен на ромб, ъглите на който са разположени във вътрешната част на скапулата от двете страни, в горната част на врата, по протежение на израстъците на прешлените линия. Долният ъгъл на „диаманта“ е прикрепен към последните гръдни прешлени. Сухожилията са свързани със спинозните израстъци на прешлените в целия шиен и гръден регион.

Напрежението в горната част на трапеца често се среща при пациенти, оплакващи се от главоболие, болка във врата, както и при хора без оплаквания, които са в статично положение за дълго време (фризьори, зъболекари, шофьори, офис работници).

При повечето хора е възможно мускулът да се разтегне отделно по цялата дължина на врата, както и през раменния пояс, като го хванете между I и II-IV пръсти на ръката.

Бавните дълбоки движения на пръстите II-IV плътно притиснати към раменния пояс отзад напред също са ефективни. Обхватът на движение може да бъде минимален, дори и без изместване на ръцете спрямо кожата. Усетете масивния трапец под пръстите си, опитайте се бавно да го разтегнете. В същото време е възможно бавно да разгънете врата и да дръпнете главата назад, да раздалечите долните ъгли на  лопатките и лактите встрани.

Основният източник на неприятности и неговото отстраняване. Масажирайте дълбоките мускули и други дълги мускули на врата.

По правило основният източник на болка в шийния отдел на гръбначния стълб е напрежението на дълбоките дълги мускули. На първо място тези на главата- сплениус. Започва от спинозните процеси на Th3-5 прешлени и излиза навън към страничната част на горната средна линия и по задния ръб на мастоидния процес. Покрита от горната част на трапеца.

Ако той е напрегнат, се усеща под формата на сноп, който върви косо отдолу нагоре в дълбочината на шията  и може да има болка при натиск.

Можете по-ефективно да разтегнете мускула, като легнете, хващайки го между I и II пръсти от всяка страна. В този случай задната част на главата опира до възглавницата, а мускулът, чиято основна функция е да поддържа главата изправена, се отпуска.

Мускулът, поради уплътнените зони, може да бъде разнороден на допир и да се усеща болка. Движенията трябва да са бавни, леки и дълги,отдолу нагоре, за да се облекчи напрежението и болката.

Последните щрихи. Самомасаж на късите мускули на врата.

След „изправяне“ на сплениуса, останете в легнало положение и опънете късите мускули на врата, които са извън и под мускула на врата. Въпреки че са дълбоки, опитайте се да не оказвате прекалено голям натиск. Ефективна техника за самомасаж е, когато плавни, ритмични, амплитудни движения на лакътя („дълго рамо на лоста“) се трансформират в движения на китките („късо рамо на лоста“), а китката става като опорна точка: леко притискайте пръстите си към масажираната зона и движете лакътя нагоре и надолу, като куче, което се чеше зад ухото, но за разлика от животното, не сваляйте пръсти от врата си и бавно ги движете.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *