Ползи от магнезия

Магнезият напоследък получава доста внимание от здравните експерти. Този минерал участва във физиологичните функции на мозъка, сърцето и мускулите. Според изследователите този минерал има изключително много ползи. Може да подобри съня, да се пребори с депресията и да намали риска от заболяване. Уверете се, че си набавяте достатъчно магнезий всеки ден като вземате добавка или чрез храни като зелени листни зеленчуци и тиквени семки. Ако искате да научите повече за ползите от магнезия, Medos.bg Ви показва шестте най-големи причини да не го пренебрегвате.

Полза при безсъние

Вземането на магнезий като добавка всеки ден може и да не ви помогне да заспите веднага щом помиришете възглавницата, но може да отпусне мускулите ви и да успокои тревогата. Изследване, проведено сред възрастни хора с нарушения в съня показва, че се наблюдават подобрения в безсънието като увеличаване на продължителността и ефективността на съня и намаляване на ранното събуждане. Няма убедителни научни доказателства, че вземането на добавка магнезий ще излекува безсънието, но ако ви е трудно да заспите и да останете заспали, редовният прием на минерала може и да ви помогне.

Полза при мигрена

Всеки който някога е страдал от мигрена вероятно се интересува от естествени методи за превенция на друг болезнен епизод. Много вероятно е хората страдащи от мигрени да имат дефицит на магнезий, заради генетика, изхвърляне по време на стрес или други фактори. Вземането на минерала като добавка може да намали броя на мигрените. В група лекувана с магнезиев оксид, участниците имат значително по-ниска степен на главоболие в сравнение с плацебо група.

Полза при възпаление

Неконтролираното възпаление играе роля в почти всяко сериозно заболяване – сърдечно заболяване, диабет и рак. Недостигът на минерала може да е предпоставящ фактор за хроничен възпалителен стрес, който може да допринесе за хронични болести като сърдечносъдови заболявания и диабет. Можете да вземате минерала във вид на  добавка или да увеличите консумацията на храни, които съдържат голямо количество от него  като ядки, зелени листни зеленчуци и банани.

Полза при депресия

Дефицитът на полезния минерал се асоциира с увеличено присъствие на психиатрични симптоми и невромускулни проблеми. Въпреки че антидепресантната роля на минерала все още не е напълно разбрана, изследователите го изучават като ценна и безопасна добавка в борбата с депресията.

Полза при диабет

Едно проучване открива, че добавката магнезий подобрява инсулиновата чувствителност и метаболитния контрол при пациенти с диабет тип 2, които преди това са имали по-ниски серумни нива на минерала според магнезиев кръвен тест. Според друго проучване хората, които не приемат достатъчно от минерала през годините са по-склонни да изпитат метаболитно увреждане и проблеми от хората, които се консумират храни с достатъчно или много магнезий.

Полза при запек

Ако често имате запек, което означава, че повече от три дни не сте се изхождали, приемът на магнезиев цитрат може да облекчи мускулатурата на червата и да изтегли вода във вътрешностите.

Най-честите форми, под формата на които може да го срещнете в различните видове добавки са:

  • Аспартат;
  • Цитрат;
  • Оксид;
  • Сулфат.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *